Všetko čo potrebujete vedieť o BCAA

BCAA

BCAA sú aminokyseliny s rozvetveným reťazcom. Konkrétne sa jedná o leucín, izoleucín a valín. Spolu tvoria okamžitý zdroj energie, pretože sú využiteľné priamo z krvného obehu, odkiaľ prechádzajú do svalových buniek, ktoré chránia a zväčšujú ich objem.
Predstavujú najdôležitejšie anabolické a antikatabolické esenciálne aminokyseliny. Podieľajú sa pri syntéze proteínov, pri raste svalovej hmoty a pri regenerácii svalového tkaniva. Sú nenahraditeľné a potrebné, najmä, keď sa telo dostáva do kritických situácií, ako je diéta s nízkym obsahom sacharidov v kombinácii s tvrdým tréningom. V redukčných diétach sa odporúča jeho kombinácia s karnitínom. Karnitín sa stará o spaľovanie, pričom BCAA chránia svalovú hmotu.

Vlastnosti BCAA:

-          silný anabolizant, napomáha rozvoju svalovej hmotu
-          zabraňujú katabolickým procesom
-          regulujú hladinu cukru v krvi
-          urýchľuje proces regenerácie

Leucín – zo spomínaných troch sa práve on najväčšou mierou podieľa na budovaní svalovej hmoty. Udržiava hladinu glutamínu v krvi. Pôsobí tiež ako palivo, vďaka svojej schopnosti zásobovať glykogén v pečeni. Je priamo zodpovedný za rozpad a nárast svalstva.

Izoleucín – reguluje hladinu cukru v krvi. Zlepšuje vytrvalosť a energiu a napomáha zotaveniu poškodených svalových vlákien.

Valín – predstavuje tzv. „glykogénovú“ aminokyselinu. Je kľúčový pre fungovanie organizmu, rast, regeneráciu a ukladanie glykogénu v pečeni.

Dávkovanie:

V literatúre sa najčastejšie uvádza dávkovanie 5 g BCAA pred a 5 g po tréningu, bez ohľadu na to, či sa jedná o silový, alebo vytrvalostný tréning.

Viac info o BCAA:

Tu sa dozviete ešte viac: Komplet všetko, čo potrebujete vedieťo BCAA.

Tu zakúpite: BCAA za najnižšie ceny na trhu.

Video o aminokyselinách v slovenskom jazyku.

Videá na Youtube o problematike BCAA.